KASVUPROJEKTIT

Ostajapersoona -työpaja

Ostajapersoonat ovat arkkityyppejä tavoittelemistamme päättäjistä, joihin pyrimme vaikuttamaan ja muuttamaan heidän ajatteluaan sekä käytöstään. Tavoitteena on olla arvokas tiedonlähde päättäjille ja onnistuaksemme, meidän tulee ymmärtää päättäjiä syvemmin.

Ostajapersoonatyöskentelyn pohjalta selvitämme, mitkä viestimämme asiat ovat päättäjille tärkeitä ja arvokkaita, minkälaisia uskomuksia taustalla on vaikuttamassa sekä mitkä asiat ovat helppoja ja vaikeita käsittää, jotta pystymme kommunikoimaan päättäjille vaikuttavasti.

Ostajapersoonat toimivat markkinoinnin ohjenuorana, kuinka vaikutamme tärkeimpiin päättäjiin eri kohderyhmissä sekä minkälaiset asiat ovat heille tärkeitä. Persoonat auttavat meitä hahmottamaan paremmin päättäjien haasteita ja odotuksia sekä usein kysyttyjä kysymyksiä. Näin pystymme paremmin tuottamaan arvoa päättäjille joka kohtaamisella, kun ymmärrämme heidän julkisia ja piilossa olevia motiiveitaan.

Työpajoissa luomme asiakassegmenteittäin ostajapersoonat yhdessä avainhenkilöidenne kanssa. Ostajapersoonakuvaukset sisältävät määrittelyt ja kuvaukset ostajapersoonan demografiatiedoista (sukupuoli, ikä, koulutus jne.), päätöksenteosta, luotetuista tietolähteistä, haasteista, huolenaiheista, odotetuista ja odottamattomista hyödyistä, arvostuksista, mieltymyksistä, päätöksentekoperusteista sekä usein kysytyistä kysymyksistä. Ostajapersoonasta käy myös ilmi, mitkä ovat niitä tyypillisiä tilanteita, joissa asiakas alkaa miettiä uusia ratkaisuvaihtoehtoja, mitä tietolähteitä ja kanavia kukakin käyttää ja mistä hetkistä syntyy meille myyntimahdollisuuksia.

Toimitukseen sisältyy:

Ideaaliasiakasprofiili valitusta asiakassegmentistä
Asiakassegmenttikohtainen ostajapersoonatyöpaja
Ideaaliasiakasprofiili ja ostajapersoonat dokumentoituna

Hinta 4500 € + alv

Asiakkaitamme