Ala merkittäväksi | Henkilöbrändi

Ala merkittäväksi

Lopeta leipäpappina toimiminen ja anna kutsumuksesi näkyä. Jotta tulisit merkittäväksi, älä seuraa muiden tekemiä polkuja, vaan raivaa omasi ja jätä jälkesi.
Jarkko Kurvinen

Meitä kiusataan päivittäin yhä suuremmalla määrällä valintoja ja rasitetaan entistä vähemmällä käytettävissä olevalla ajalla. Lisäksi meitä pommitetaan jatkuvasti erilaisilla viesteillä. Miten voisit olla huomionarvoinen tässä vaihtoehtojen ristitulessa? Ala merkittäväksi.

Merkittävät ihmiset ovat aina olleet sisällönluojia. He jakavat ajatuksiaan puheina tai kirjoituksina. Oli ala mikä tahansa, sankarit ovat aina tuottaneet parhaan sisällön – puheina, koulutuksina, kirjoina, kolumneina, blogipostauksina tai haastatteluina. Heillä on näkemyksiä ja mielipiteitä – he ovat mielipidevaikuttajia ja -johtajia.

Jokainen merkittävä ihminen on tehnyt rutkasti töitä saavuttaakseen asemansa. Merkittävyys ei ole tullut sattumalta, mutta jokainen pystyy samaan. Innostava ihminen on kiinnostunut useista asioista ja osaa yhdistellä tietoja monesta lähteestä – oman alansa ulkopuoleltakin. Opiskelemalla, soveltamalla ja niistä oivaltamalla hallitsee sisällöt, mutta vasta keskustelemalla muodostetaan näkemyksiä.

Älä tee samaa kuin kaikki muut, vaan raivaa oma tiesi. Kaikesta, hyvästä sisällöstäkin, on ylitarjontaa. Erottautuja laittaa persoonan peliin ja luo näkemyksillään merkitystä.  Heittäydy, ole avoin, kerro, julista ja auta. Siitä sinut muistetaan.

Innostuksesi näkyy ja kuuluu. Kaikki tuntevat innostavia ja innostuneita ihmisiä, heidän kanssaan on paljon mukavampi toimia, eikö totta? Ihmistä kuunnellessa innostus tai sen puute paistaa läpi. Lattea korporaatioeläin tai kuiva jaarittelija vie lopunkin elämänilon, kun taas aiheesta innostunut evankelista sytyttää kipinän ja tuo kosolti uutta ajateltavaa.

Kun olet kiinnostunut jostain aiheesta, huomaat yhtäkkiä mielenkiintosi kohteita joka puolella. Asioista on tullut merkittäviä innostuksesi kautta. Jotta voisit olla merkittävä, sinun pitää määritellä, mitä tavoittelet, ketä haluat puhutella, mikä on lähestymiskulmasi, miten haluat vaikuttaa ja ketkä voivat auttaa viestisi välittämisessä. Kun kaikki haluavat olla huomionarvoisia, sinun tulee löytää oma viiteryhmäsi, joka uskoo sinuun ja jakaa sanomaasi eteenpäin.

Lopeta leipäpappina toimiminen ja anna kutsumuksesi näkyä. Jotta tulisit merkittäväksi, älä seuraa muiden tekemiä polkuja, vaan raivaa omasi ja jätä jälkesi. Toimimalla ennakoivasti ja avoimesti teet itsestäsi myös korvaamattoman – niin asiakkaallesi kuin työnantajallesikin. Tulet huomatuksi vain jälkiesi kautta eli olemalla merkittävä.

Katso myös